• Tragedin i Norg...

Tragedin i Norge

Vi alla vet att under Juli månad står in princip politiken stilla i Sverige, men det hindrar inte undertecknad från att skriva på vår hemsida.

Tidigare idag kunde vi läsa i media hur en bomb detonerade mitt i centrala Oslo, man tror att det var en riktad attack mot regeringshuset som ligger där bomben sprängdes – detta är ett stort angrepp mot demokratin. Man ska som förtroendevald kunna känna sig säker med sitt uppdrag och inte vara rädd för att bli mördad, torterad eller utsatt för något brott – då har det gått långt!

Vi kunde även läsa om att AUF, som är Norges motsvarighet till SSU, hade sommarläger på Utoya – på detta läger så kom en polisklädd man, lockade till sig barn och sköt skoningslöst omkring sig för att döda. Detta är en tragedi utan dess like, vi sänder alla våra tankar, all den solidaritet och styrka vi kan.

Det som händer i övriga världen drabbar även oss i Sverige, vi kan inte bara stå blint och titta på och tror inte det kan hända oss, för det kunde lika väl varit vårat regeringskansli, det kunde lika väl varit ett sommarläger för ungdomar här i Sverige.

Vi tänker på er Norge, befolkningen och de som blivit drabbade av det som har hänt.

Vi vill även passa på att uppmana Svenska folket att tända ett ljus för dem drabbade i Norge, mer om detta kan ni läsa på -> https://www.facebook.com/event.php?eid=244185822272540

”Enade vi stå, söndrande vi falla”