Ledare

Ledare – Maj

Vänsterpartiet vill mycket med Jönköpings län!

Vi är ett ganska litet parti med små resurser men många kämpar som arbetar aktivt varje dag för att göra Sverige till ett bättre land att leva i, inte bara i riksdagen utan även i Landstingen och kommunerna.

Distriktsstyrelsen i Jönköpings län dock har själva nog varit lite för mycket av en förvaltare och för lite ideologer. Det är inte någons annans fel än vårt egna.

Men för att återfå vår politiska ställning så krävs det förändring, distriktsstyrelsen måste våga tycka, vara med i debatterna och våga ha egna åsikter – det är ju det vi är valda för – att vara Jönköpings läns organisatoriska och politiska ledning.

Länet har länge dominerats av borgerlighet, dock detta val har vi i vänsterpartiet tagit oss ett steg längre – vi har fått ytterliga kommuner att bli röda, inte enbart Nässjö kommun.

Distriktsstyrelsen har utsett sina ledamöter att ansvara för vissa politiska områden, detta baseras bland annat på ledamotens egen vilja, helt enkelt vad denna är intresserad av men också det som vi tror är viktigt för att få en bra politisk ledning.

Det är klart att det finns frågor utanför de områden DS har valt som är viktiga och vi kommer även jobba med dessa – men de områdena vi tilldelat varandra är strategiska och väl valda områden.

Distriktsstyrelsen kommer jobba stenhårt med dem politiska frågorna, vi kommer att synas i media, kommentera aktuella politiska händelser och alltid ha ett finger med i debatten.

Även fast det inte är valrörelse i år, nästa år eller de kommande åren så ska man veta att vi aldrig kommer att bli tysta. I alla dem politiska forumen vi kan komma in till kommer vår röda politik att visa att ett annat Sverige är möjligt – en motpol till borgarnas och alliansens kalla, isblåa och känslokalla politik. Vänsterpartiet ska och är ett parti man alltid kan räkna med oavsett vilket år det är!

Vi har visioner om ett Sverige där solidaritet, rättvisa och gemenskap är ledorden – låt oss skapa detta samhälle tillsammans.

”En för alla, alla för en”

Vänsterpartiets distriktsstyrelse i Jönköpings län