Regionen

Vänsterpartiets regiongrupp i Jönköpings län

Region Jönköpings län ansvarar för Hälso- och sjukvården och Folktandvården i länet. Dessa är regionens absolut största uppgifter men regionen svarar också för andra viktiga områden. Det handlar om Länstrafik, Kulturverksamhet och utbildning. Folkhögskolor som Sörängens- och Värnamo folkhögskolor är landstingsdrivna. Regionen är också engagerade i forskning, turism och regionalutveckling.

Regionen styrs demokratiskt och val till regionfullmäktige görs vart fjärde år, samtidigt som till riksdagsvalet. Fullmäktige består av 81 ledamöter.

Vill du komma i kontakt med vår regiongrupp gör du det lättast genom att maila gruppledare Mikael Ekvall på adressen [email protected]

2 reaktion på “Regionen

1. Hej,
    vet inte om det här är rätt forum men,
    jag skriver till dig med anledning av att våra sjukhus i länet håller på att omstruktueras på ett sätt som inte är bra för varken befolkningen eller de anställda.
    Vi, länsinnevånare, har uppmanats i pressen, av en samlad överläkarkår att ta kontakt med våra förtroendevalda för att få er att :
    ”Vänta, tänk efter före!
    Bordlägg frågan och involvera personalen.
    Förankra brett politiskt.
    Se till att belysningen blir bred och transparent.
    Låt oss samla mer information innan beslut!”

Hoppas min röst är värd något,
    Vänliga hälsningar
    Suzanne Rehnby