Kulturhuset!

Lördag 19/5 LOPPIS – klockan 8-13

Buisness as usual. Loppis på lördags förmiddagen inga konstigheter. Kom sälj dina prylar eller hitta nya godsaker.

15:00 DEMONSTRATION – TILL STÖD FÖR KULTURHUSET

Kulturhuset vänner arrangerar demonstration. – samling, 14.45, utanför kulturhuset.

Före och efter är det aktiviteter och häng på Kulturhuset! Välkomna!

Från klockan 16:00

Nyfiket har servering. Billigt käk för en tjuga och vanligt fika. Öppen scen. Flera artister uppträder. Bland annat J-R, Svante, Slaktoffer mfl. Både i studion och i Nyfiket!

Vill du spela? Kontakta oss via facebook eller kom ner och snacka under dagen.

Häng och käk till alla!

SÖNDAG 20/5

15:00 ÖPPET INFORMATIONSMÖTE

Information om turerna och politikernas utspel kring Kulturhuset och Kulturhuseföreingen.

Men också; Vad händer på Kulturhuset framöver? Vilken aktivitet är på gång? Och hur gör du för att bli aktiv eller arrangera något på Kulturhuset?

17:00 FILMVISNING – BEHANDLA OSS INTE SOM DJUR

Pantrarna är en helt unik organisering som hämtat inspiration och metoder från Svarta Pantrarna i USA. Pantrarna startade i februari 2011 av några äldre ungdomar från förorten Biskopsgården i Göteborg. De vill sätta fokus på de nedskärningar som inte bara drabbat Biskopsgården utan alla förorter runtom i Sverige och som lett till ökad fattigdom och social utsatthet.  Pantrarna vill förändra samhället i grunden genom att göra skillnad i unga människors liv, de har fått ungdomar att själva formulera sitt missnöje och stå upp och konfrontera politiker.

17:00 MODEVISNING – på Kulturvinden

18:00 – 21:00 PIZZERIA NYFIKET

Varje söndag träffas vi ett gäng i Nyfiket och gör pizza. Det brukar vara rätt lugnt och en perfekt avslutning på veckan. Vi fixar på beställning med färska grönsaker. Allt till folkkökspris, 20 spänn!